Ištrauka iš knygos „Viešasis transportas Marijampolės krašte“:
1949 metų rugsėjo 27 dieną prasidėjo Marijampolės autotransporto kontoros istorija. Ji įsteigta Vyriausios autotransporto valdybos įsakymu Nr. 304. Įmonė įpareigota vežti krovinius ir keleivius, teikti paslaugas įmonėms ir organizacijoms. Pirmuoju Marijampolės ATK viršininku dar iki jos įsteigimo, rugsėjo 5 dieną, paskirtas Tarasas Tatevosovas.
Kad turėtų kuo vykdyti veiklą, 1949-09-24 VATV steigiamai Marijampolės ATK perdavė penkis sunkvežimius ZIS-150 ir keturis autobusus GAZ-03-30, kuriuos iki tol eksploatavo Kauno ATK. Pirmųjų Marijampolės ATK autobusų valstybiniai numeriai buvo 24-07; 24-09; 26-05 ir 68-65.
Marijampolės ATK taipogi atiteko ir Marijampolės autobusų stotis bei jos darbuotojai, kurie viršininko įsakymais buvo pervesti dirbti į naujai kuriamą įmonę. Tarp jų – autobusų vairuotojai J. Krulikas, M. Gongadzė bei V. Lekvešivilis (pavardė įsakyme sunkiai įskaitoma, gali būti ir kitokia – aut.), sargas J. Taraila, konduktorės S. Černiauskaitė, J. Venčkauskaitė ir O. Gutauskienė. Buvęs Marijampolės autobusų stoties šaltkalvis A. Krulikas naujoje ATK gavo mechaniko pareigas.
Į sandėlininko pareigas priimtas V. Račiukaitis, į vyr. buhalterės pareigas – B. Januškaitė, į kasininkės-sąskaitininkės pareigas – D. Kačiūnaitė, į 4-os kategorijos šaltkalvio pareigas – V. Palevičius.
Kad naujai įsteigtos įmonės darbas nebuvo sklandus, matosi pavarčius Marijampolės ATK viršininko įsakymus. Praėjus vos savaitei po įsteigimo, vienas autotransporto kontoros autobuso vairuotojas jau sugeba „užsidirbti“ papeikimą už tai, kad valandą pavėlavo į darbą. Vėliau tokios ir dar griežtesnės nuobaudos pilsis kaip iš gausybės rago…
Naujai įsteigtos kontoros viršininkas T. Tatevosovas spalio mėnesį uždirbo 800 rublių, mechanikui A. Krulikui išmokėta 550, dispečerei E. Bikėjevai– 378 rb, autobuso vairuotojui V. Dumčiui – 540 rb, konduktorei J. Venčkauskaitei – 201 rublis.
1949 metus Marijampolės ATK baigė turėdama 8 automobilius, iš jų 4 autobusus GAZ-03-30, kuriais pervežė 6,7 tūkst. keleivių.
1949 m. lapkričio 28 dieną Vyriausioji automobilių transporto valdyba išleido įsakymą nr. 386 dėl autobusų eismo traktais Kaunas-Alytus, Kaunas-Marijampolė ir Kaunas-Zarasai pagerinimo. Nuo gruodžio 1 d. Kauno ATK įpareigota skirti 2 papildomus autobusus maršrutui Kaunas-Marijampolė.
Besidomintys Marijampolės krašto viešojo transporto istorija nuo 1908 metų iki šių laikų knygą „Viešasis transportas Marijampolės krašte“ gali įsigyti Marijampolės autobusų stoties siuntų skyriuje.